Podręczniki do RPG do pobrania

Na podstronie tej można pobrać podręczniki do gier fabularnych mojego autorstwa. Są to:

Ścieżki istnienia: Trzecia Wersja Testerska:

Fabuła i miejsce akcji:

Miejscem akcji gry jest magiczne uniwersum nazywane po prostu jako Światy. Światy podzielone są na kilka obszarów. Są to: Rdzeń (region wysoko techniczny, nie magiczny), Strefa B (obszar nisko-techniczny i nisko-magiczny, z jesiennym deszczem, wampirami i ponurymi najemnikami, taki trzeci świat tego settingu), Pogranicze Chaosu (hig-fantasy) i Utgard (latające kontynenty, gadające zwierzęta i inne schizy). Za Utgardem leży Atman: chaotyczne morze czystej energii twórczej.

Magia i technologia (nauka) są opozycyjnymi siłami, bazującymi na niekompatybilnych podstawach filozoficznych. Magia jest elitarna, opiera się na duchowości i emocjach. Nauka jest egalitarna, opiera się na rozumie i logice.

Podróże między światami są możliwe dzięki naturalnym przejściom, technologicznym portalom, statkom kosmicznym, magicznym wierzchowcom, czarnoksięstwu i demonicznej asyście, jednak najbardziej uniwersalną metodą są mistyczne Ścieżki.

Wieki temu Światy rządzone były przez pewną międzywymiarową, mądrą, magiczną cywilizację. Siły zbrojne owej cywilizacji nazywane były Rycerzami-Wędrowcami. Byli to tacy Jedi tego świata. Rekrutowano ich z różnych ras i światów, by pełni funkcję żołnierzy, naukowców, czarnoksiężników i dyplomatów.

Obecnie cywilizacja ta upadła, rozerwana przez wojnę domową na wiele frakcji, o różnych filozofiach. Trzy najważniejsze grupy to:

  • Strażnicy Pierwszej Dyrektywy (domyślna frakcja graczy)

  • Pięciu Wielkich Bogów

  • i Konkwistadorzy

Co bohaterowie robią w tej grze?

  • Próbują przywrócić władzę nad Światami ich prawomocnym władzom.

  • Pod nieobecność tychże strzegą Równowagi przed straszliwymi wrogami, którzy chcieliby ją zburzyć.

  • Podróżują między Światami, odwiedzają niezwykłe miejsca, poznają ciekawych ludzi oraz rozwiązują ich problemy.

  • Walczą w bitwach i potyczkach.

  • Negocjują z władcami, mediują między nimi i demaskują ich straszliwe sekrety.

  • Poszukują innych Wędrowców (oraz kandydatów na nowych) i próbują pozyskać ich dla swej sprawy.

  • Dbają o Respekt, jaki budzą w ich oczach.

  • Zwalczają tych Wędrowców, którzy zeszli na złą drogę i nadużywają swej pozycji.

  • Budują swoją Potęgę i gromadzą Zasoby.

Czy to jest Wersja Demonstracyjna?

Nie. To co widzicie to wczesna wersja Alfa lub pre-Alfa. Do gry cały czas wprowadzane są nowe funkcje i znaczna część jej materii nie została jeszcze stworzona.

Niemniej niektóre obszary gry działają mniej-więcej stabilnie.

Pobierz

40 do 1:

Podręcznik utrzymany w konwencji New Weird oraz Military i Political Fiction, który pisałem w latach 2010-2012, początkowo na konkurs wydawnictwa Gramel ogłoszony celem wyłonienia polskiego settingu do Savage Worlds, a potem głównie dlatego, że nudziło mi się na bezrobociu. Setting dość się podobał, a Gramel nawet wstępnie zgodził się go wydać… Niestety ostatecznie nic z tego nie wyszło.

Przenosimy się do alternatywnej rzeczywistości, w której w roku 2008 burza czasoprzestrzenna o nieznanej genezie (jedni winią Unię Europejską, inni gniew samego Boga) zniszczyła Ziemię. Jednym z nielicznych, ocalałych fragmentów naszego globu jest Polska. Gdy kurz katastrofy opada okazuje się, że nasz kraj cofnął się w czasie…

Dziś znów trwa rok 1941. Po tym, jak armie Rzeszy zajęły Francję i Wielką Brytanię tylko jedna siła powstrzymuje je przed marszem na wschód. Jest nią Wojsko Polskie, mimo całego swego dziadostwa najnowocześniej uzbrojona armia świata!

Na froncie trwa impas. III Rzeczpospolita, mimo technologicznej przewagi jest za słaba, żeby w pojedynkę wygrać wojnę. Niemcy: mimo liczebnej przewagi nie mają najmniejszych szans sforsować linii Odry. Sytuację odmienić może jedynie broń atomowa. Rozpoczyna się więc gorączkowa gra wywiadów, która zadecydować ma o zwycięstwie jednej ze stron!

Jak można zgadnąć siłą 40 do 1 miał być humor.

Podręcznik ostatecznie trafił do sieci na stronie z moimi systemami autorskimi, na którą to stronę nikt nie zagląda. Początkowo nie wiedziałem, co mam z tym podręcznikiem zrobić. Potem, w 2015 Prawo i Sprawiedliwość wygrało wybory i setting zrobił się przestarzały: po prostu rzeczywistość przerosła moją wyobraźnię…

Pobierz.